De eerste leerjaren

In de eerste twee jaren op school komen de ontwikkelingsgebieden (zoals motorische ontwikkeling, rekenvaardigheid en spel) door elkaar heen aan bod. Wij werken georganiseerd aan onze ontwikkelingsdoelen en geven ons onderwijs vorm door binnen verschillende thema’s te werken. Bij de start van een thema bedenken de leerlingen samen met de leerkracht wat zij willen leren.

De leerkrachten van de onderbouwgroepen spreken het lesaanbod samen af. Dit doen zij door de ontwikkeling van de kinderen goed in de gaten te houden. Zo moedigen we aan dat onze (onderwijs)activiteiten altijd een positief effect hebben op de ontwikkeling van het kind.

Spel vinden wij hierin erg belangrijk, hiermee motiveren we de leerlingen en zorgen we ervoor dat ze betrokken zijn tijdens de lessen. De kinderen krijgen dan ook volop de kans om te spelen, zowel in tijd als in hoe we ons klaslokaal hebben ingericht. Zo zijn er in de klas hoeken ingericht met als doel dat de kinderen daar kunnen spelen. Deze uitgebreide inrichting wisselt regelmatig om te zorgen dat het nieuw en leuk blijft.