Bestuur

OBS Meander is een openbare basisschool. De school is onderdeel van Openbaar Onderwijs Groningen, één van de grootste onderwijsorganisaties van Noord-Nederland.

Binnen deze organisatie vallen 37 scholen in de stad Groningen en omstreken. Het gaat om scholen binnen het basisonderwijs, speciaal onderwijs en voortgezet onderwijs. Openbaar Onderwijs Groningen is onderdeel van het samenwerkingsverband PO20-01. Dit betekent dat we samen een verantwoordelijkheid hebben om iedere leerling een passende onderwijsplek te bieden.

Op de scholen van Openbaar Onderwijs Groningen worden leerlingen gezien en krijgen zij ruimte om hun talenten te ontwikkelen. Hierbij vormen samenwerking tussen basisonderwijs en voortgezet onderwijs en innovatie belangrijke speerpunten. In dit kader zijn op onze scholen meerdere doorgaande leerlijnen ontwikkeld: Digitale Geletterdheid, Engels en Kunst & Cultuur. Hiermee geven wij onze leerlingen de basis voor de toekomst mee. Dit doen wij met elkaar, want samen zijn we ‘sterk in leren!’.