Samenwerkingspartners

Voor buitenschoolse opvang werkt OBS Meander samen met SKSG en Partou. SKSG is een buitenschoolse opvang, voor kinderen tussen 4 en 13 jaar. Partou is een kinderdagverblijf voor kinderen van 0 tot en met 4 jaar. Zowel Partou als SKSG huisvesten zich in de Rietwierde.

SKSG

De buitenschoolse opvang, voor kinderen tussen 4 en 13 jaar, wordt onder andere verzorgd door SKSG. Hier krijgt uw kind alle ruimte om te ontspannen, maar ook om op ontdekkingstocht te gaan naar zijn of haar eigen talenten. Waar wordt uw kind nou echt blij van? Elke week is er weer iets nieuws te ontdekken en organiseert SKSG leuke activiteiten. Bijvoorbeeld een voetbalclinic bij FC Groningen of proeven van technologische hoogstandjes in het Groninger Forum.

SKSG haalt de kinderen na schooltijd bij ons op. Margedagen? Schoolvakantie? De BSO gaat altijd open als school dicht is. In overleg met Klantadvies is het ook mogelijk om verlengde of voorschoolse opvang af te nemen. En is uw kind een echte energiebom? Misschien is dan de speciale Sport BSO van SKSG wel wat voor uw kind!

Contactgegevens SKSG

Telefoon: 050 - 317 13 90
Whatsapp: 06 - 49 49 49 21
E-mail: klantadvies@sksg.nl

Partou

Kinderdagverblijf Partou bevindt zich in hetzelfde gebouw als OBS Meander. Partou is een kinderdagverblijf voor kinderen van 0 tot en met 4 jaar. Het leven is voor kinderen een grote ontdekkingstocht. Partou is een veilige, vertrouwde speelplaats waar kinderen samen oefenen voor de grote wereld. Hier zorgen ze dat uw kind plezier heeft samen met andere kinderen en een plekje in de groep vindt. Zo kan uw zoon of dochter straks met zelfvertrouwen de buitenwereld verkennen.

Wij werken graag samen met de kinderopvang om de overgang van opvang naar basisschool zo klein mogelijk te maken en goed te kunnen begeleiden. Zo hebben we een goede overdracht als kinderen van Partou bij ons ingeschreven worden en is er contact tussen de pedagogisch medewerkers en leerkrachten.

Soms zijn kinderen toe aan een nieuwe, uitdagende omgeving. Wij willen graag hun nieuwsgierigheid blijven aanspreken, zodat ze de wereld blijven ontdekken. Wanneer deze kinderen 3,5 jaar oud zijn mogen ze meedoen met activiteiten in een kleutergroep. Wekelijks komt er een pedagogische medewerker van Partou, samen met een aantal peuters, naar een van onze kleutergroepen om daar mee te doen met de activiteiten, het spelen en het werken.

Contactgegevens Partou

Telefoon: 050 - 579 88 39
E-mail: slenk@partou.nl

Andere partners

Meander werkt ook met partners samen die zich niet in het gebouw bevinden. Denk hierbij aan het Toddlers Huis (zie hieronder) en Kids First

BSO Het Toddlers Huis

Voor opvang na schooltijd kunnen de kinderen die naar OBS Meander gaan terecht op de buitenschoolse opvang van Het Toddlers Huis. Op de Toddlers Huis-locatie aan de Friesestraatweg is een BSO met twee groepen, voor kinderen van 4 t/m 7 jaar en vanaf 8 jaar.

Bij Het Toddlers Huis vinden we het belangrijk dat de BSO als een tweede thuis voelt. BSO-tijd is vrije tijd, en dus krijgen de kinderen veel ruimte om zelf te kiezen hoe ze hun BSO-middag invullen. Het ene kind speelt het liefst de hele middag buiten, het andere kind duikt liever de Lego-hoek in of zoekt een lekker recept uit en gaat koken. Bij Het Toddlers Huis bieden we genoeg ruimte voor vrij spel, maar zorgen we er ook voor dat we activiteiten en workshops aanbieden om de creativiteit van kinderen te stimuleren. Dit alles onder begeleiding van een vast team van pedagogisch medewerkers.

Nieuwsgierig naar de buitenschoolse opvang bij Het Toddlers Huis? Kom gerust eens langs voor een vrijblijvende rondleiding!