“Juf, waar in de huishoek slaap jij eigenlijk? ”

Oudervereniging

Op OBS Meander werken we op verschillende manieren samen. Met de ouders/verzorgers werken we onder andere samen in de oudervereniging. OBS Meander heeft een actieve oudervereniging. De oudervereniging (OV) zet zich in voor verschillende activiteiten op school. Denk dan bijvoorbeeld aan de organisatie van het Sinterklaasfeest, activiteiten tijdens de Kinderboekenweek, schoolkamp groep 8 en Sint Maarten.

De OV heeft als belangrijkste doel om de school en de leerkrachten te ondersteunen bij verschillende activiteiten. De OV is als vereniging geregistreerd en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel in Groningen. Dit met aan de ene kant als doel de formele rol van de OV te bevestigen en aan de andere kant om de financiële onafhankelijkheid te beschermen.

De OV is ingeschreven als Vereniging met volledige rechtsbevoegdheid bij de KvK onder nummer 53180135.

De OV bestaat uit alle ouders/verzorgers van de kinderen van OBS Meander. Vanaf het moment dat uw kind naar school gaat, wordt u als ouder/verzorger automatisch lid van de OV. Uit de groep van ouders/verzorgers wordt een bestuur gekozen dat bestaat uit maximaal negen personen. Binnen dit bestuur vervullen drie ouders/verzorgers de formele functies van voorzitter, secretaris en penningmeester, het zogenaamde dagelijks bestuur. De leerkrachten zijn buitengewoon lid en worden tijdens de OV-vergaderingen vertegenwoordigd door de directie of een afgevaardigde daarvan. In principe vindt dit overleg elke zes weken plaats.

Mocht u vragen heeft over de ouderbijdrage, de activiteiten van de oudervereniging of wilt helpen bij het organiseren van activiteiten, aarzelt u dan niet om contact op te nemen. Spreek ons aan op het schoolplein of stuur een e-mail: ov.meander@o2g2.nl.

Veel leesplezier!