“Juf, waar in de huishoek slaap jij eigenlijk? ”

Leerlingenraad

Op OBS Meander werken we op verschillende manieren samen en organiseren we onder andere overleg met leerlingen in de leerlingenraad. De leerlingenraad denkt, praat en overlegt mee over dingen die op school gebeuren.

De vragen, ideeën en klachten van leerlingen worden hierin meegenomen. De leerlingenraad kan met toestemming van school zelf ideeën voorstellen of advies geven. Na elke vergadering vertelt de afgevaardigde in de groep wat er besproken is.

Ieder schooljaar organiseren we verkiezingen voor de leerlingenraad. Alle leerlingen van de groepen 5 t/m 8 kunnen zich verkiesbaar stellen. Daarnaast kunnen alle leerlingen uit deze groepen hun stem uitbrengen.

De bovenbouwcoördinator begeleidt de leerlingen van de raad en is bij de vergaderingen aanwezig. De leerlingen spreken onderling af wie de taak van voorzitter en wie de taak van notulist op zich neemt.

Veel leesplezier!