Lesmethode

Onze school geeft verschillende vakken, waarbij elk vak een eigen lesmethode heeft. Het gebruik van een methode geeft de leerkrachten overzicht, houvast en inzicht in de leerlijnen.

We gebruiken deze methodes als hulpmiddel, om zo ook onze eigen afwegingen en keuzes te kunnen maken. We hebben een methodegericht aanbod voor rekenen, taal, lezen, schrijven, spelling, technisch- en begrijpend lezen en wereldoriëntatie.

We hebben een eigen leerlijn voor Engels, Natuur en Techniek en Muziek voor leerlingen van groep 1 tot en met 8. Ook maken we tijd en ruimte voor kunst en cultuur en digitale geletterdheid.